مقالات آرشیو خبر ها
تاثیرگذاری مثبت حضور رونالدو در یووه و بلعکس ! سی آر 7 حالا بیشتر می خندد

تاثیرگذاری مثبت حضور رونالدو در یووه و بلعکس ! سی آر 7 حالا بیشتر می خندد

مدت های زیادی بود که کمبود حضور ستارگان مشهور دنیای فوتبال در رقابت های سری ا احساس می شد و تیم های ایتالیایی دست به خرید فوق ستاره ها نمی زدند و یا شاید قادر به جذب این دسته از بازیکنان بزرگ فوتبال نبودند. اما یوونتوس که طی سال های اخیر برنامه ها و پیشرفت منحصر به فردی را شروع کرده این بار نیز پیش از سایر رقبای ایتالیایی تصمیم به تغییر و کمک به بازگشت شکوه به رقابت های فوتبال کشورش گرفت و در اقدامی دست به خرید رونالدویی زد که کمتر کسی انتظار حضورش را در کشور ایتالیا می داد.

 

حضور و خرید کریستیانو رونالدو هر چند در روزها و هفته های آغازین کمی غیرمعمول به نظر می رسید اما با گذشت تنها چند هفته از حضور رسمی او در مجمومه بیانکونری بود که بسیاری از فوتبال دوستان قدیمی ایتالیا به یاد سال های نه چندان دوری افتادند که لیگ ایتالیا پر از ستاره های مشهور و نامی فوتبال بود و این امر را عاملی برای بازگشت دوباره فروغ گذشته سری آ دانستند.

 

هر چند که در این میان هوادارانی که شناخت کمتری از فلسفه و روح باشگاه یوونتوس داشتند بیشتر تاکید داشتند که این تنها رونالدوست که به کمک یووه امده و نه تنها کیفیت بازی او بلکه سود و سرمایه ناشی از حضور او در یوونتوس می تواند عامل یک طرفه ای برای این نقل و انتقال پرسر و صدای دنیای توپ گرد باشد. اما این تنها نظریه این گروه از هوادارانی بود که شناخت بسیار اندکی از مجموعه بیانکونری داشتند.

 

و در مقابل یوونتوسی هایی بودند که در کنار تاکید بر اهمیت و ارزش حضور کریس در یووه برای مهیا کردن راه ها و برنامه های این تیم برای رسیدن به اهداف بزرگ ترشان، بیانکونری شدن رونالدو را عاملی برای تغییر و بهتر شدن شرایط روحی این پرتغالی می دانستند. این گروه انتظار داشتند که خیلی زود فلسفه وجودی یوونتوس در عملکرد او تاثیر خواهد گذاشت و کریس رونالدویی به مراتب خوش برخوردتر و فروافتاده تر از گذشته خواهیم دید.

 

و حالا با گذشت چند ماه از بیانکونری شدن رونالدو ما می توانیم به وضوح تغییر را در چهره و حتی خصوصیات شخصی او ببینیم. به نظر میرسد او نسبت به اواخر دوران حضورش در کنار کهکشانی ها از شرایط بهتری برخوردار است و به نظر برخی از رسانه های اسپانیایی و به گفته نزدیکان رونالدو، او حالا بیش از گذشته می خندد و بسیار بیشتر از زمانی که در رئال بازی می کرد خوشحال و خوش برخوردتر شده و در زمین بازی نیز همکاری و فداکاری بیشتری از او شاهد هستیم.

 

با گذشت زمان کریستیانو از موفقیت ها و تاثیری که از حضور در این تیم دریافت می کند و حسی و انرژی مثبتی که از تاثیرگذاری مثبت اش در یووه می گیرد، بیش از گذشته خرسندتر به نظر میرسد و نشان میدهد که او از تصمیمی که در تابستان امسال گذشته راضی ست.

 

هر چند که باید به تفاوتی که در برخورد مدیران دو باشگاه وجود دارد و دیده میشد نیز اشاره کرد. به طور مثال رفتار اندره آ انیلی با رونالدو از ابتدا به گونه ای بوده که نشان می دهد این مدیر با وجود مدیر بودن از شخصیتی متفاوت نسبت به پرس برخوردار است و این تفاوت برای کریس مهم بوده و نشان می دهد که این مهره برای تیم و باشگاهی که پیراهن ان را بر تن کرده، ارزشمند است. این ارزش و توجهی که یوونتوسی ها برای این فوق ستاره قائل اند، کمبودی ست که او در جامعه رئال در این اواخر حس کرد و حالا در یووه در بالاترین سطح ان شاهدش است.

 

و البته به عواملی مانند هم تیمی ها، انرژی و حسی که هم تیمی ها به او می دهند نیز اشاره ای کرد، بازیکنانی که تاکید دارند از کریس در حال اموزش و یادگیری هستند و حضور رونالدو به انان انگیزه ای دو چندان داده، بازیکنانی که می کوشند خود را به سطح او برساند و در مقابل رونالدویی که تلاش می کند همواره اماده تر از قبل باشد و انگیزه و توان خود را بالاتر ببرد.

 

با این وجود این تنها بخشی از عوامل موثر در این انتقال بود و شاید مهم ترین عامل ان، تاثیرگذاری مثبت حضور در باشگاه معتبر و با ریشه ای همچون یووه و پوشیدن پیراهن سیاه و سفید آن است که روند موفقیت کریس در یووه را چشمگیر تر می کند و رونالدو نیز به خوبی به این مسئله و مهم رسیده که باید با تمام وجود به قوانین و حس حاکم بر مجموعه یوونتوس احترام بگذارد و برای اهداف و موفقیت های بانوی پیر هر چه در توان دارد را در میدان رقابت نشان دهد و هرگز دست به خودخواهی های دنیای فوتبال نزد و هرگز خود را بالاتر و یا فراتر از این تیم و خانواده نداد؛ زیرا یوونتوس همواره یک خانواده بزرگ بوده و هرگز علاقه ای به از هم گسیختگی اهداف تیمی در این خانواده بزرگ فوتبالی ندارد.

 

و حالا این تاثیرگذاری فلسفه ای باشگاه یووه را در عملکرد و شخصیت او از زمانی که پیراهن این تیم را بر تن کرده را شاهد هستیم و این امر نه تنها لبخند را بر لبان رونالدو بیش از پیش بازگردانده بلکه خرسندی و رضایت یوونتوسی ها را از جذب رونالدو که شاید پیش از این چندان تمایلی به دیدنش در تیم شان نداشتند نیز باعث شده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: